Moravský kras » Výlety po Moravském krasu a okolí » Blansko - Boskovice terénní trasa

Blansko - Boskovice terénní trasa

Blansko a Boskovice, dvě největší města naší oblasti, spojuje pěkná terénní cyklotrasa. Na necelých 22 km vás čeká 414 metrů převýšení většinou po lesních cestách. Za odměnu vás čekají výhledy do okolí a třeba prohlídka historického centra Boskovic. Nebo vyšlápněte až na Hrad Boskovice!

Délka trasy
22 km

Trasa výletu

Výlet začíná v rekreační oblasti Palava v Blansku. V případě, že jste autem, můžete zde pohodlně zaparkovat na dvou parkovištích. Z přehrady pokračujte místem „Sloupečník“ k začátku značené cyklotrasy č. 5117, která vás povede lesní cestou (částečně kamenitou) až k obci Petrovice. V úseku Sloupečník – Horničky budete mírně stoupat, větší porce výškových metrů začíná od Horniček po Petrovice.

Petrovicemi vás stále provede cyklotrasa č. 5117, která se v obci Žďár stáčí prudce doprava a vede přes místní komunikaci opět na zpevněnou (kamenitou) cestu téměř až k Boskovicím. Nejvyššího bodu výletu dosáhnete krátce za Žďárem, kde při hezkém počasí uvidíte okolní zvlněnou krajinu, rozhlednu Podvrší u Veselice i televizní vysílač Kojál u Kotvrdovic.

Jeďte stále po cyklotrase č. 5117 – kousek před Boskovicemi přijedete na rozcestí. Doleva byste přijeli ke Třem rybníčkům – odtud je možné rovněž přijet do Boskovic přes hezké Pilské údolí, ale naše trasa pokračuje vpravo po tzv. Zlatnické cestě. Z ní vás čekají výhledy na město pod vámi.

Jakmile uvidíte silnici č. 150 napojte se na ni a pohodlně přijedete k začátku Boskovic. Cyklotrasa totiž pokračuje i dále, ale úsek je špatně sjízdný.

Do centra Boskovic následujte cyklotrasu č. 5143, přivede vás k Židovskému městu a hlavnímu Masarykovu náměstí. V případě, že byste chtěli vyšlápnout až na Hrad Boskovice vydejte se kolem Zámku Boskovice do prudkého kopce po červené turistické stezce. Jedná se o asfaltovou cestu, vhodnou například i pro kočárky. Vítejte v Boskovicích!