Moravský kras » Výlety po Moravském krasu a okolí » S kolem okolo tří jeskyní a dvou zámků

S kolem okolo tří jeskyní a dvou zámků

Šlápněte do pedálů a během jednoho výletu uvidíte tři jeskyně dva zámky. Zdali se je rozhodnete navštívit nebo využijete čas k posezení ve výletních restauracích, necháme na vás 😉

Délka trasy
32 km

Trasa výletu

Výlet začíná ve městě Blansku. Vyjeďte kolem autobusového a vlakového nádraží, podél zatopeného lomu a soutoku řek Svitavy a Punkvy směrem na Skalní Mlýn (na mapě bod č. 2). Přijedete k výchozímu bodu pro návštěvu Kateřinské jeskyně nebo Domu přírody Moravského krasu.

Pokračujte klikatícím se krasovým kaňonem, který nese název Suchý žleb. Cestou si můžete všimnout mnoha menších jeskyň a jeskyněk. Po necelých čtyřech kilometrech se dostanete zpět na silnici – pokračujte rovně do Ostrova u Macochy (na mapě bod č. 3). Jakmile vlevo na kopci uvidíte větrný mlýn a vpravo vstup do jeskyně Balcarka, přijeli jste na další možné zastávkové místo. Můžete jít na prohlídku jeskyně nebo popojet kousek do kopce a občerstvit se v Hostinci Staré časy. Ostatně, od tohoto hostince pokračuje náš cyklistický výlet.

Nyní se držte cyklostezky č. 5 Srdcem jižní Moravy, přivede vás ke třetí jeskyni, největší ze všech v Moravském krasu – Sloupsko-šošůvským jeskyním (na mapě bod č. 4) Velkým lákadlem ovšem nepochybně bude i venkovní posezení a načerpání dalších sil u Hotelu Broušek.

Ze Sloupu vyšlápněte poslední kopec do Petrovic (na mapě bod č. 5) po cyklistické stezce č. 5085. Jelikož vás odteď čeká už víceméně sjezd dolů, můžete si dopřát vydatnější nebo lehčí oběd v restauraci U Hraběnky – doporučujeme varianty pokrmů s kozím sýrem z lokální produkce.

Odteď se stačí držet cyklostezky č. 5085 do Rájce nad Svitavou (na mapě bod č. 6) přijedete k prvnímu zámku, pozdně baroknímu Zámku Rájec nad Svitavou. Obklopuje ho krásný park, kde si v létě můžete dát točenou zmrzlinu.

Výlet se pomalu chýlí ke konci, jeho závěrečná část vede po silnici č. 374 do Blanska. Přímo v centru města se nezapomeňte podívat na renesanční Zámek Blansko.